Konsumentvägledning

Kontaktcenter hjälper till att vägleda konsumentfrågor till lämplig organisation eller myndighet. Exempel på frågor vi kan vägleda kontakt kring är:

  • Reklamation
  • Ångerrätt
  • Bytesrätt
  • Öppet köp
  • Abonnemangsfrågor

Om konsumentvägledning hos
ARN och Konsumentverket

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en statlig myndighet som har till huvudsaklig uppgift att opartiskt - och utan avgift för parterna - pröva konsumenttvister.

Länk till Allmänna reklamationsnämden

Läs om lagar och regler på Konsumentverkets webbsida

Hallå Konsument är en nationell, oberoende vägledning genom Konsumentverket. De har öppet måndag-onsdag 9-15, torsdagar 9-18 och fredagar 9-12.
Telefonnummer: 0771-525 525

Länk till Hallå konsument

Kontakt
Kontaktcenter
Norrköpings kommuns kontaktcenter

Förvaltningshuset Rosen
Trädgårdsgatan 21
602 42 Norrköping

Besökstider:
Från 1 juni-31 augusti 09:00-16:00. Rådhuset är stängt v.28 - v.30. Under den tiden hänvisas alla besök till Kontaktcenter i förvaltningshuset

Telefontider:
Måndag-fredag 07.45-16.00