Konsumentvägledningen är en rådgivande verksamhet som gratis hjälper kommuninvånarna i Norrköping, Åtvidaberg och Söderköping med konsumentfrågor.
Hos konsumentvägledningen kan du bland annat få hjälp med:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en statlig myndighet som har till huvudsaklig uppgift att opartiskt - och utan avgift för parterna - pröva konsumenttvister.
Hallå Konsument är en nationell, oberoende vägledning genom Konsumentverket. De har öppet måndag-onsdag 9-15, torsdagar 9-18 och fredagar 9-12.
Tel: 0771-525 525
Besöksadress
Kontaktcenter, entréplan, Trädgårdsgatan 21, Norrköping
011-15 00 00 (kommunens växel)
Telefontid
Måndag-torsdag 08.30-12.00
Drop In-tid för enklare frågor:
måndag-torsdag 13.15-14.30 (Max 15 min/besök)
Bokade besök: efter kl 15.00 måndag-torsdag
Onsdag den 4 december och Torsdag den 5 december, har Konsument Norrköping stängt för ärendehantering