Hemtjänst
- 1. Allmänt om hemtjänst
- 2. Hemgångsteam efter sjukhusvistelse
- 3. Ansök om hemtjänst
- 4. Vad händer efter ansökan?
- 5. Eget val inom hemtjänsten
- 6. Hitta och jämför hemtjänstutförare
- 7. Välj eller byt utförare
- 8. Vad händer efter mitt val?
- 9. Hemtjänstavgifter och tilläggstjänster
- 10. Synpunkter och klagomål
8. Vad händer efter mitt val?
Du kommer att bli kontaktad av en biståndshandläggare eller din nya utförare med information om när insatserna kan påbörjas av den utförare du har valt. Det ska påbörjas så snart som möjligt, men som senast nästkommande månad.
Exempel:
- Om ansökan kommer in den 20 juni får du din nya utförare senast den 1 augusti.
- Om ansökan kommer in den 21 juni får du din nya utförare senast den 1 september.
Kontakt
Vård- och omsorgskontoret
Bli uppringd
Genom vår e-tjänst kan du enkelt och tryggt lämna information om situationen och boka en telefontid:
För samarbetspartners
För utförare
Mer information om äldreomsorg