Inför terminsstart

När ett nytt läsår startar behöver du som är vårdnadshavare eller myndig elev logga in på Mina sidor och göra följande:

  • Lämna eller uppdatera dina kontaktuppgifter.
  • Anmäla behov av specialkost.
  • Läsa och godkänna låneavtal för digitala verktyg efter att skolan har skickat ut låneavtalet och begärt ditt godkännande (gäller för grundskolan och gymnasieskolan).
  • Ansöka om modersmålsundervisning. Ansökan kan bara göras för elever som börjar i årskurs 1-9. Ansökan kan göras mellan den 1 april och 30 september för läsåret 2020-2021. Om ditt barn redan har modersmålsundervisning så ska du inte göra en ny ansökan.

Observera

  • Om ett barn eller elev har skyddad identitet ska du inte logga in på Mina sidor, vänd dig då direkt till förskolan eller skolan.
  • Om dina kontaktuppgifter ändras under terminen så behöver du logga in i e-tjänsten så att förskolan eller skolan har rätt uppgifter till dig.
  • Godkännande av låneavtal för digitala verktyg kan göras efter att skolan har skickat ut låneavtalet och begärt in ditt godkännande. När skolan har skickat ut avtalet får du ett meddelande om att du har ett avtal som du behöver läsa och signera. Följ länken i meddelandet för att komma till e-tjänsten där du godkänner låneavtalet.

Var finns e-tjänsterna?

Du når e-tjänsterna från Mina sidor på norrkoping.se


Behöver du hjälp?

Om du som vårdnadshavare eller myndig elev behöver hjälp att logga in eller använda e-tjänsterna kan du höra av dig till Kontaktcenter på telefon 011-15 00 00 eller besöka Kontaktcenter på Trädgårdsgatan 21 i Norrköping.

Kontakt