Konsumentvägledning

Kontaktcenter hjälper till att vägleda konsumentfrågor till lämplig organisation eller myndighet. Exempel på frågor vi kan vägleda kontakt kring är:

  • Reklamation
  • Ångerrätt
  • Bytesrätt
  • Öppet köp
  • Abonnemangsfrågor

Om konsumentvägledning hos
ARN och Konsumentverket

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en statlig myndighet som har till huvudsaklig uppgift att opartiskt - och utan avgift för parterna - pröva konsumenttvister.

Länk till Allmänna reklamationsnämden

Läs om lagar och regler på Konsumentverkets webbsida

Hallå konsument

Till Hallå konsument kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer och annat som du som konsument behöver hjälp med. Tjänsten samordnas av Konsumentverket.

Du kan kontakta Hallå konsument på tfn 0771-525 525, måndag-fredag kl. 9-15. På webbplatsen finns information och verktyg till stöd för dig som konsument. Du kan även nå Hallå konsument via chatt, mejl och deras frågeforum.

Gå till till Hallå konsuments hemsida

Läs mer om dina rättigheter som konsument

Kontakt
Kontaktcenter
Norrköpings kommuns kontaktcenter

Förvaltningshuset Rosen
Trädgårdsgatan 21
602 42 Norrköping

Besökstider:
Från 1 juni-31 augusti 09:00-16:00.

Telefontider:
Måndag-fredag 07.45-16.00