Synpunkter och klagomål
Vi vill ge dig den bästa hjälp som finns. Därför är det viktigt för oss att du berättar vad du tycker om oss. Då kan vi bli bättre. Vi tar gärna emot dina synpunkter och klagomål.
Lämna synpunkter och klagomål på något av följande sätt:
- Vänd dig till till personalen eller enhetschefen.
- Ta kontakt med din biståndshandläggare eller LSS-handläggare.
- Ring oss på vård- och omsorgskontoret på 011-15 21 47.
- Skriv till oss på vård- och omsorgsnämnden, Norrköpings kommun, 601 81 Norrköping. Du behöver inte ha frimärke.
- Fyll i ett enkelt formulär för synpunkter och klagomål.
- Skicka e-post till vardochomsorgskontoret@norrkoping.se.
Vi tar hand om ditt klagomål inom två vardagar. Sedan utreder vi ditt klagomål och svarar inom 30 dagar.
Du behöver inte tala om vem du är, men då kan inte vi berätta vad vi ska göra åt ditt klagomål. Däremot tar vi ändå hand om det.
Du kan också vända till patientnämnden i Östergötland som Norrköpings kommun har avtal med.