En stor kommun
I Norrköping bor 129 tusen personer.
Det är lätt att ta sig hit med bil, buss eller tåg.
Det är 17 mil från Stockholm och 32 mil från Göteborg.
Staden Norrköping är lite mer än 600 år.
På 1600-talet började man tillverka tyg här.
Det har funnits många fabriker
som tillverkade tyg.
Men de finns inte längre kvar.
Många av husen där fabrikerna låg finns kvar.
Husen har gjorts i ordning
och kallas i dag för industrilandskapet.
I husen finns det nya företag
och universitetet.