Kultur och bibliotek
Östgötateatern är en av Sveriges största teatrar.
Där spelas många olika sorters pjäser.
Kulturkammaren är en stor förening
för musik och teater.
På Kulturkammaren kan du själv
spela musik och teater.
Du kan också lyssna på musik
och titta på teater.
Norrköping har en symfoniorkester.
Den är känd både i Sverige
och utanför Sverige.
Symfoniorkestern ger konserter under hela året.
Konserthuset heter Louis De Geer.
I Norrköping finns det ett stadsbibliotek
och sju mindre bibliotek.
Stadsbiblioteket ligger mitt i staden.
Det har många besökare.
På stadsbiblioteket kan du låna böcker, skivor, filmer
och läsa tidningar från hela världen.
Där finns också datorer
som du kan surfa på Internet med.
Det finns många olika museer i Norrköping.
På stadsmuseet kan du lära dig
om Norrköpings historia.
På konstmuseet finns tavlor
från 1600-talet och fram till i dag.
Arbetets museum handlar om arbete
på olika sätt.
Både om arbete förr i tiden
och arbete i dag.
Kontakt
Norrköpings kommun
Rådhuset
601 81 Norrköping
Tfn 011-15 00 00