Idrott och fritid
Det finns flera idrottsanläggningar i Norrköping.
På Centralbadet kan du bada både ute och inne.
Himmelstalundshallen är en stor ishall.
Där ordnas också olika evenemang.
I Racketstadion kan du spela tennis, badminton, golf och boule.
Det går att fiska i Motala ström i Norrköping.
För att få fiska måste du köpa ett fiskekort.
Om du är under 18 år får du fiska gratis.
Du köper fiskekort vid sportfiskecentret.
Det ligger vid strömmen, vid Refvens grund.
Det finns många fotbollslag i Norrköping.
Det mest kända heter IFK Norrköping.
De spelar sina matcher på Idrottsparken.
Vi har också ett känt basketlag.
Det heter Norrköping Dolphins.
Kontakt
Norrköpings kommun
Rådhuset
601 81 Norrköping
Tfn 011-15 00 00