Till textinnehållet

Utskriftsdatum: kl 07:09, den 4 februari 2012
Webbadress: http://www.norrkoping.se/lattlast/bo/index.xml

Att bo i Norrköping

Det finns många lägenheter i Norrköping.
Om du behöver en lägenhet
kan du få broschyren Bostad i Norrköping.
Där finns namn och telefonnummer
till de som äger fastigheterna.
Du får själv ringa och fråga
om det finns lediga lägenheter.

Du kan beställa broschyren Bostad i Norrköping
från kommunens webbplats.

Du kan köpa en tomt av kommunen
om du vill bygga ett eget hus.
Det finns lediga tomter på flera platser,
till exempel i Rambodal, Svärtinge och Åby.
Om du vill ställa dig i kö för en tomt
kan du ringa kommunens mark- och
exploateringsenhet, telefon 011-15 12 42.
Då får du en blankett att fylla i.
Om du vill ha bygglov för att bygga ett hus
ringer du kommunens byggnadsnämndskontor,
telefon 011-15 13 20.

Kontakt

Norrköpings kommun
Rådhuset
601 81 Norrköping

Tel 011-15 00 00

Contact us

Tyck till om kommunen!